Monday, December 04, 2006

Kreativitet

Jag är lite trött. Mer kissnödig. Mest omotiverad.
Nyss fick jag en gnista motivation och skaparlusta. Jag reste mig för att passa på att sy en ringsjal som väntat länge på min uppmärksamhet. Tänkte passa på nu när N sover. Men så ser jag att stolarna var uppställda på baren, och fuktig tvätt hänger på stolarna och där tar lusten slut. För baren är det ända stället jag kan sy på. Uppflugen på en barstol men pedalen på en liten pall.
Och igår, IGÅR, städade vi. Men det finns för mycket saker och för lite plats, så det blir aldrig fint. Någon gång, när vi bor stort och fint, ska jag ha en alldeles egen hörna. Där ska symaskinen stå uppställd jämt och jag ska ha en hel vägg med pysseltillbehör. Där ska det vara lätt att vara kreativ, även när tiden tryter. Det ska inte vara ett så stort projekt. Men än sålänge ligger många stora projekt mellan mig och den dagen.

1 comment:

Anonymous said...

Jadå, hon kan hänga här med Lisa så kan de gnälla tillsammans.
Vilket par!