Thursday, March 15, 2007

Nu är det visst så att jag är utmanad. Johannabananna (som gillar att rimma på mitt namn) har uttryckt sitt stora intresse att få ta del av en eller sex pinsamma/underliga hemlisar som handlar om petit moi. Detta ska sedan spridas till ytterligare tre offer, mer om detta längre ner.

Men nu till huvudsaken.

1. När jag tänker berättar jag alltid saker för mig själv i huvudet, som om jag hade en liten publik. Jag övar på konversationer jag ska ha också.
2. Jag har vid flera tillfällen suttit rakt upp och ner på en barstol och bara vält. Inte snubblat eller ramlat alltså, utan vält. Vid ett av dessa tillfällen gick ett vinglas i golvet och jag skränade om att jag hade glas i könet. Min kompis undrade om han skulle titta efter.
3. Jag är fullt medveten om att jag i större sammanhang pratar för mycket, tar för mycket plats och är allmänt plump, men jag lyckas ändå aldrig komma ifrån det beteendet. Till min tröst är jag väldigt sympatisk på tu man hand. ;)
4. Jag har blivit gammal. Beviset: Jag gillar inte längre att titta på auditions till Idol. Bara när de duktiga kommer är det kul. Snart kommer jag nog att börja prata om "förnedrings-tv"
5. När jag blir stressad blir jag en otäck otrevlig typ. En gång slog jag min bästa vän i ansiktet. Jag är nog helt usel i krissituationer.
6. Jag funderar ofta på hur det skulle vara om människor som står mig nära dog. Trots denna fixering, eller kanske just på grund av den, så kan jag absolut inte hantera att bli konfronterad av döden. Lik skrämmer mig något förskräckligt, oavsett ras.

Tjaa, det blev som det blev, hoppas att det duger!
Jag i min tur vill utmana Bob (och inga imageprylar, var ärlig!), Johanna och Jenny

3 comments:

Johanna said...

Det är ju verkligen hemskt skönt att det finns fler som repeterar i huvudet innan konversationer :)

jenny said...

Menar du att jag ska berätta hemlisar (gärna pinsamma) om mig själv? Jag som försöker hålla fasaden uppe och låtsas att jag är perfekt! ;-)
Jaja, jag får väl ta mig an utmaningen imorgon då, för nu är det sovdags. *smiter*

Anonymous said...

Tjipp, tjapp hello!
Jag RÄNKNAR med dig i sommar! Fast egentligen skulle vi ta en träff med och en träff utan barn, för jag känner att vi har some unfinished partying to do! Fast jag blir tacksam om du tar tåget upp EN gång!
Kraaaaam!

Psst... Glas i könet... Jag skrattar så det ekar!