Monday, April 30, 2007

Antibloggo var ordet, helt klart.

Idag är det Valborg, den tredje Valborgen i rad som jag är nykter på. 05 var jag nyopererad, 06 var jag nyförlöst och nu? Nu har jag en ettåring att ta hand om och en sambo som är på jobbet. Men vi vågade oss till stadsparken för en utefrukost, och när N har sovit färdigt så ska vi ta en promenad till. Vi ska gå hela vägen till en lägenhet på Nedre Slotts, så det ska nog gå bra. Sedan om jag känner mig modig kanske jag tar en promenad till slottet och ser om några gamla bekanta finns där. Innan OD kommer brukar det ju vara tämligen öde där, så det kan nog gå bra. Så länge N nöjer sig med att sitta på min mage/rygg kan nog det mesta gå bra, men vill hon springa runt och kika på ölburkar och fimpar så går vi hem. Tur att man bor så fasligt centralt så att det är ok att prova!

Tanken var egentligen att vi skulle skippa Valborg, men nu när vi är hemma i stan ändå och R är på kontoret måste man ju hitta på någonting! Sitta här och lyssna på livet utanför är bara för deprimerande.

1 comment:

Anonymous said...

Nykter valborg, betyder det här att vi är vuxna nu Lisa?