Friday, November 16, 2007

För att komma igång då. Jag hittade den i Jennys blogg. Som jag för övrigt inte heller har läst på evigheter. Men för att värma upp mig själv inför min nya blogg-era måste jag SÅKLART fylla i en lista!

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste för första ggn?
Nej, det gjorde jag nog aldrig ens från första början.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Jag har nog sett alla mina närmaste gråta.

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Jag minns att jag och Jenny åt en halv burk hemma i Tobbe Ås kök en gång i högstadiet. De var goda. :) Sedan åkte vi inlines fast vi inte kunde.

4. Vad åt du senast?
Ugnsfalu, potatismos och grönsaker.

5. Har du fått någon komplimang idag?
Nej. Jonas uppmärksammade mig om att jag hade sås på hakan, men jag tror inte han menade att den klädde mig.

6. Har du varit med i en rättegång?
Ja, jag har vittnat.

7. Är du polare med grannarna?
Jepp.

8. Vilka språk pratar din mamma?
Svenska, engelska och lite franska.

9. Vilka länder har du bott i?
Sverige.

10. Senaste piercingen?
Bara öronen kvar, men senaste var nog labret när jag var 15.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
Igår.

12. Gay?
Nej.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Ja, både det ena och det andra. Men det känns länge sedan nu.

14. Har du äggat någon?
Nej, det är jag nog för feg för. Och förväluppfostrad.

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Nej. Det verkar jäkligt jobbigt, inte sant?

17. Har du varit på stranden?
Ja.

18. Har du haft en stalker?
Njae, det kan jag nog inte påstå. Men en god vän ringde mig en natt från golvet under sitt glasbord för att berätta hur mycket han tyckte om mig. Det var bedårande.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Leif, the one and only. Marie i gymnasiet.

20. Hur bra är din syn?
Toppen.

21. Har du varit på ett party?
Mm.

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Om jag fick sitta i en sådan där fin bur.

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Vem är du? Mina vuxna bröder är upptagna, och min lilla bror är nog för ung för dig.

24. Har du varit utomlands?
Ja.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Ja. Eller, jag vet inte om jag har någon bästa vän just nu, men jag har nog sett alla mina nära vänner genom åren nakna nästan.

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Ptjaa, jag har bara varit på två. Min systers och min brors. På det första var jag liten och på det andra var jag gravid, så jagväntar glatt på nästa ;)

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Tjaa, kanske det kanske. Känns inte så relevant.

28. Var är dina syskon just nu?
Ludvig i Sundsvall, Siri i Tingsryd, Emma i Barcelona, Jan i Vänge, Johan i Kalmar och Stella i Uppsala. Om de är hemma det vill säga.

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Jag drömde att jag var i mitt hus i Björklinge. Jag hånglade lite med Fredrik och Jenny blev sur. Haha.

30. Vem ringde dig senast?
Rasmus. Från tåget på väg hem.

31. Vilken tid gick du upp imorse?
Halv åtta. Då väckte R mig för att han skulle till jobbet.

32. Vad ska du göra i helgen?
Jobba och gå på 30årsfest.

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
Det är ett meddelande från min kollega angående att gå ut och ta ett glas vin någon gång.

34. När var du riktigt sjuk senast?
I våras, fick campylobacter i Istanbul.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Jag tar inte på kändisar.

36. Vad finns i din bakficka?
Ingenting.

37. Har du färglinser?
Nej.

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Sov.

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Säger "sov lite till vännen. Vila nu".

40. Vad ska du göra efter det här?
Läsa en bok jag ska skriva en uppgift om.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, de vitaminerna kanske var det godaste någonsin. Det är minnen det :)